måndag 6 april 2009

Yrvaken! Hej igen!

Japp!

Tog en liten paus från bloggandet. En vecka var det tänkt. En månad blev det.
Sorry. Men så kan det vara ibland.

Det är synd att man sällan är en vanemänniska när det gäller de saker man gärna vill ha som goda vanor. Som att, vad vet jag, producera mängder med imponerande konst varje dag, utöva civilkurage, träna sin mage tills den är som mejslad i marmor, bygga hus, baka surdegsbröd, ringa oftare till sina släktingar, och se till att man har en god nattsömn.
Och blogga.

I stället kan man alltför ofta upptäcka att man på något obegripligt sätt råkat skaffa sig andra och ofta inte särskilt konstruktiva vanor, som t ex att läsa etikettspalten i DN, eller okynnesköpa ännu ett anteckningsblock man inte behöver, fast man har fyra halvfulla redan.
Eller pennor. Alla dessa pennor. Men det är en annan historia. (Jag skaffade två till idag förresten. Går igenom dem som en slåttermaskin.)

Hur som helst, det har varit en bra vecka. Jag jobbar på en serie, och även om det går långsamt så stressar jag inte över det. Ibland måste saker få ta den tid de tar. Och jag jobbar med en hel massa annat parallellt, så det är inte som att jag känner att jag sitter fast eller något sånt.

Inga kommentarer: