tisdag 14 april 2009

Shakespeare


Om Shakespeare hade varit en mus.

Varför?

Jamen varför inte?

Jag försöker hitta ett bra sätt att rita med tusch-känsla i datorn. Snabbt, roligt, så som jag tycker om.

Jag älskar alltså att rita för hand. Men ibland blir det här med att rita för hand, och sen hitta en skanner, sen skanna, för att till sist kunna lägga upp bilden på bloggen - det blir en för lång process, bökigt och tråkigt och tar så lång tid att jag hinner lessna på vägen. Och då blir det inte så mycket på bloggen. Ja, och ibland har jag ingen skanner heller.

Det är ju dumt att ha så många steg på vägen från idé till inlägg. Därför utforskar jag så smått olika sätt att rita "för hand" i datorn. Det här är i Illustrator, och jag vet inte... det var ganska roligt, men väl inte riktigt vad jag var ute efter :)

Notera förresten den chica ringen i örat och den bohemiskt slarviga kragen. Så ser en sann poet ut. Jodå, de finns på förlagan också. William, din spjuver.

Inga kommentarer: