tisdag 21 april 2009

Men argh!

I morgon tisdag (ok, tekniskt sett idag tisdag) åker jag till Stockholm för att träffa föräldrarna och tillbringa tid på spx.

Idag har jag jobbat jättemycket. Ritat, tuschat, skannat grejor. Bland annat har jag jobbat på fanzin att ta med mig till Stockholm. De kommer att bli galet exklusiva (finns endast i 30 exemplar). Jag vet inte varför, det bara råkade bli väldigt få av dem. Antagligen för att de är i lite ovanligt format och tar lång tid att sätta ihop.
Men jag kommer nog att göra en upplaga till, som inte är riktigt så handgjorda som den här första omgången.

Vi hade också en väldigt trevlig gästföreläsare idag, Paul Gravett. Jag gör oftast anteckningar på föreläsningarna, och medan jag antecknar ord på ett papper, klottrar jag samtidigt bilder på ett annat papper (jag vill hålla mina anteckningar rena).
Den här gången råkade det bli herr Gravett som fastnade på pappret. Jag skannade och tänkte lägga upp bilden, för den blev en bra "dagens bild". Men jag glömde den på datorn i skolan, så rörig var jag i huvet när klockan var 23.10 och jag skulle gå hem! Buhu.

Men fanzinen är i alla fall nästan färdiga. Behövs bara en avslutande touch.
Det är bra.

Inga kommentarer: