onsdag 20 januari 2010

2010

Välkommen till ett nytt år. Med allt vad det nu kan föra med sig.

Med lite tur (eller otur, beroende på vad man har för åsikt om mig och vad jag ritar) blir det fler och oftare inlägg här på bloggen. Anledningen att jag inte postat så mycket är dels att jag är ganska lättdistraherad och glömsk, och dels inte riktigt vet vad jag vill göra, här. Om jag ska posta bilder på något tema, eller bara lägga upp dagens skiss vad det än råkar bli – kanske ha endast bilder? Eller också längre texter?
En tanke jag hade i början var att använda det som en sorts dagbok. Men jag vet inte om det funkar riktigt för mig, för i fallet halvoffentlig dagbok kommer ju en fråga: vilken nivå på det privata ska det vara då då? Var dra gränsen? Jag är inte sådär helt bekväm med att lyfta fram det privata offentligt.
I direkt konversation med folk är en annan sak.


Jag vet fortfarande inte riktigt vad jag vill att det ska vara.

Det enda jag vet, är att jag vill lägga upp saker oftare, för det gör mig glad.
Och det är kanske inte något dåligt ställe att starta ett nytt år på...

(Och för den som tycker att jag kanske är lite sen in på det nya året, så är ju allting relativt. Det kinesiska nyåret inträffar t ex inte förrän om tre veckor. Jag kanske lika gärna är väldigt tidig?)

Inga kommentarer: