söndag 18 oktober 2009

Testar nya pennor

Har experimenterat lite med andra pennor för att hitta nånting som är smidigt att ha med överallt och som inte känns som en vanlig tuschpenna. Jag är svag för reservoarpennor, såna där med bläckpatroner i, men de är faktiskt ganska obekväma att rita med i längden eftersom skaftet är så kort och mina fingrar långa. Funkar icke, jag får kramp efter ett tag.

Men så när jag grävde i en låda med blandade grejer hittade jag en Rotring Artpen med 18 centimeter skaft, som hängt med som skrivpenna på den tiden när jag höll på med kalligrafi. Den gillar jag! Och tydligen kan man byta stift i den också. Som ni kan se på linjerna sitter det ett platt kalligrafistift i den nu, och det blir ju en lite speciell karaktär på linjen då.

Jag tyckte det blev rätt fint. Väldigt annorlunda känsla att rita med det också. Lite väl hård och o-fjädrande att rita med, är väl det enda minuset. Fast jag ska nog leta efter ett annat stift så jag har lite att byta mellan.

Modell: Anna, som vill visa mig någonting roligt som de spelat in, och en icke helt samarbetsvillig videokamera.

"How does this camera work, really??" Friend Anna, for once slightly confused by a non-cooperative video camera.
Sketched with a Rotring Artpen I found in a drawer, from back in the day when I practiced more calligraphy than I do now.

Inga kommentarer: