söndag 18 oktober 2009

Besök på SF-bokhandeln

Tre månader sedan jag bloggade sist. (Jag trodde det var tre veckor? Ujedamej vad tiden går fort och redan är det oktober och snart är det jul och midsommar!) Jag har ju ritat massor, men ändå inte kommit mig för att skanna eller posta det, hur det nu kan komma sig.
Tsk. Så kan vi ju inte ha det.

Var på SF-bokhandeln idag. Åsa Ekström, som satt i en av studiorna på Serieskolan i fjol när jag gick ettan, pratade om manga och signerade sin bok Sayonara September inför en intresserad publik. Yep, det blev till och med skrikande fans!

Läs om boken här.

Eftersom jag inte hade en kamera med mig är här en teckning i stället. (Hurra, konst!)
Bordet var ställt precis vid dörren eftersom Stockholms Filmfestival ockuperade den större platsen längre in, och sålunda blev det en övning i smidighet, tålamod och akrobatik att rita där jag stod inklämd vid ett ställ med mjukismonster och Star Wars-muggar. Det var väldigt trångt och kunder på väg in och ut ur butiken trängde sig förbi ungefär var femte sekund med risk för att knuffa till både penna och block. Men jag har alla mina tår kvar, och kunderna hade lika många ögon när de gick hem som när de kom in – jag petade inte ut ett enda, varken i misstag eller med flit.

English for Swedish-impaired international friends:
Went past SF-Bokhandeln (the Science Fiction Bookshop) today to say hi to Åsa Ekström who was signing her manga comic book Sayonara September. Åsa even got screaming fans! Well, one. (Not me, 'cause I don't scream. I'm the nice, quiet type over at the door who's trying to juggle a sketchbook and pen while customers keep pushing past me. And I don't even poke anyones eye out for stepping on my toes, see that's how nice I am. And happy, in my arty beret.)

Inga kommentarer: