torsdag 18 juni 2009

Torsdagstankar

Ja, så har vi haft vår skolavslutning förra veckan. Fint och känslosamt blev det, och det känns lite märkligt att nu kommer vi inte se varandra igen – i alla fall inte i det sammanhanget som vi varit, inte komma till klassrummet varje morgon och möta allas ansikten, inte gå och äta lunch ihop, inte sitta sent om kvällarna och jobba på våra egna projekt, var och en för sig men ändå tillsammans, i en atmosfär av kreativitet, en bubbla av intensivt skapande... Åh, jag önskar så mycket att jag hittar något ställe i Stockholm att dela med andra kreativa människor, serietecknare helst förstås, men andra tecknare, skribenter, designers går förstås också alldeles utmärkt!

I övrigt slog det mig just nu att jag inte ritat något på tre dar, förutom ett kommersiellt jobb – det känns lite konstigt. Ovant. (Det blev en väldigt bra teckning förresten.)
Men det är mycket att ordna upp nu, jag har varit lite halvkrasslig de senaste dagarna och dessutom haft massor att göra (en kombination av omständigheter jag inte rekommenderar, i alla fall inte under längre tid). Så jag har inte haft ro att sätta mig ner och rita. Fast jag faktiskt mår väldigt bra av det. Rita alltså.

Hur som helst. Jag har ett antal bilder på lager som jag inte hunnit lägga upp här än, så det kommer uppdateringar. Bland annat ska ni få se alla bilder jag hade med på utställningen.

Och i morgon är det midsommar! Hurra!

So school's out for now, and I will miss all my great classmates, and all the lovely people I've met this year. I hope it won't be long until we meet again. I've really had such a good time, it's been so great.
And I really, really wish I will find a studio in Stockholm, to share with other creative people. I'm never happier, or more creative, than in that atmosphere of busy creativity and play that develops in a place where people are focused on creating ideas and art. I feel like it makes my brain race twice as fast as usual (– in a good way! –) and it starts spurting about a million more ideas than when I'm sitting on my own somewhere.

My dream would be to have a huge old house, that would be a gathering place for artists of all media, where there would be enough studio space for everyone who needs it. It would be cheap, too. And decorated with oriental carpets. And perhaps we would have some monkeys too, just because they are fun.

On second thought, hold the monkeys.

Inga kommentarer: