tisdag 9 mars 2010

Skaffa katt? Adoptera, säger jag!

En kommentar här på bloggen nyss fick mig att tänka på Bror och Mathilda, de två fina katterna jag delade lägenhet med nere i Malmö i fjol. De kom från Katthjälpen i Malmö och vi ställde upp som tillfälligt jourhem för dem i ett halvår.

Bror är rena cirkusen att bo med, han är på samma gång korkad och väldigt nyfiken – och alltid lika glad och sällskaplig och vill vara med där det händer grejer. Jag har, helt seriöst, aldrig skrattat så mycket åt nån katt nånsin.

Mathilda är tack och lov lite lugnare. Och smartare också, hon äter till exempel (till skillnad från Bror) ingenting som hon inte helt säkert vet är mat.
Hon har å andra sidan väldigt mycket päls.


Bror och Mathilda finns fortfarande på Katthjälpen i Malmö.
Fina, fina, roliga katter. Hoppas någon snäll människa adopterar dem.
Det skulle vara så fint om de fick ett bra hem till sist.

Om du funderar på att skaffa katt: det finns massor av övergivna katter i hela Sverige som behöver hem. Om du inte absolut måste ha en speciell och sällsynt ras, så överväg verkligen att adoptera en hemlös kisse från ett katthem!

3 kommentarer:

Valentin ♥ sa...

Ah, jag går in på katthemmens sidor av och till och surfar runt. Men det kan inte bli varken köpekatt eller jourhem förrän jag har ett eget hem själv... :/

Fina kattserier! ("Det är roligt för det är sant")

Nina sa...

Vilka härliga teckningar du gör! Känner igen mig som kattägare! ;-)

inktopus sa...

Tack! :)