tisdag 3 mars 2009

Skisser från konvent

I helgen har jag varit på lajvkonvent i Västerås och gjort ett antal skisser och anteckningar. Det var otroligt kul.

Tanken är att det ska bli ett reportage, eller krönika, i serieform. Jag är mycket entusiastisk över idén. Men exakt hur det kommer att bli, det får vi se. Jag ska strukturera upp mina anteckningar idag och förhoppningsvis kommer en röd tråd att utkristallisera sig.
Och för den som undrar: ja, jag vet att det är bra att ha en tanke vart man ska, innan man börjar. Och det hade jag också. Sen brukar jag alltid ändra på saker under arbetets gång, förstås. Det är där jag är nu.
Så här ser det ut när jag gör skisser, ungefär:
Några killar presenterar sina idéer om ett kommande arrangemang.

Och en till.

En vän håller föredrag om några projekt:

Inga kommentarer: